VRATITE SE NOVINARSKO-ETIČKOM KODEKSU I NE SKRNAVITE SVETINJE MUSLIMANA!
Autor: Dr. Mersada Nuruddina Agović Objavljeno: 29. Nov 2016. 13:11:53
Ovog puta on se, ni manje ni više, usudio oskrnaviti svetost Božije objave Kur'ana u koju vjeruju muslimani, nastojeći da to skrnavljenje učini pod izgovorom tobožnje slobode izražavanja i upotrebe ''satire'', a osim toga omalovažiti i jedan od islamskih propisa, kao što je nošenje mahrame za žene, tj. hidžaba. U svojoj kolumni on veli: ,,I ja sam oduvek bio za nelegalno obrazovanje zato što je nelegalno obrazovanje daleko bolje od nikakvog obrazovanja! – zna da kaže i ministar policije, osnivač Fakulteta za fantomske studije. Njega su najpre u ime Vlade Srbije poslali da izvidi situaciju oko eventualnog rušenja objekta Fakulteta za islamske studije u Novom Pazaru, i on se odande vratio sa dobrim vestima. -Šefe, tamo čak i preko dana šetaju s fantomkama. Posao će biti lak jer nikome nećemo biti sumnjivi! - uskliknuo je s vrata. -Kakvim, bre, fantomkama, crni Stefanoviću? - upitao je premijer. -Evo, vidite... - mahao je Stefanović pobedonosno tajnim snimcima sa sopstvenog mobilnog telefona. -Hidžab, Stefanoviću, hidžab! To nije fantomka! To je tradicionalna marama... - urlao je premijer. -Paaaa... Možda da pošaljemo tamo jedno 30 momaka sa tim hidžabom, nikome neće biti sumnjivi... - nastavio je ministar policije sa idejama. -Tries momaka... Pa to nose žene, bre, jes' ti normalan! Provaliće nas odma... " U zemlji koja stremi ulasku u Evropsku uniju, uspoređivati žensku mahramu sa fantomkom je teško međunacionalno i vjersko huškanje, te omalovažavanje i kleveta jedne ogromne skupine građanki Srbije. Zna se koja sorta ljudi nosi 'fantomke' – kriminalci, teroristi i razne druge osobe koje narušavaju sigurnost građana, a časne vjernice poistovjetiti sa njima, pod izgovorom tobožnje slobode izražavanja se, zaista, mora sankcionisati, ako ima vladavine zakona u državi. Usput rečeno, u jednom od pasusa u kolumni Petrović veli da je dekan Fakulteta za islamske studije u Novom Pazaru gosp. Muamer Zukorlić, što je neistina, dekan ovog fakulteta je, kako znamo, prof. dr. Enver Gicić. Mi znamo da je među balkanskim narodima veoma je raširen negativan trend psovanja i da je kod nekih naroda psovka postala kao uzrečica, ali postoje narodi i tradicije, poput, islamske u kojoj su psovka i uzrečice u formi psovke, što se upotrebe tiče, poput nepoznanice. Petrović je cinično kroz, tobože, planiranu formu ''satire'' oskrnavio Božiju Knjigu u koju vjeruju muslimani. Način na koji je on u svojoj kolumni upotrijebio pojam Kur'ana, pogrdno je djelo u svim civilizacijskim bontonima i pravilima ponašanja, a po islamskom bontonu teški grijeh i bogohuljenje, kao što je i, gore pomenuto, vrijeđanje vjernica muslimanki veliko nedjelo. U Kur'anu Časnom stoji: ,,One koji Allaha i Poslanika Njegova budu vrijeđali Allah će i na ovome i na onome svijetu prokleti, i sramnu im patnju pripremiti. A oni koji vjernike i vjernice vrijeđaju, a oni to ne zaslužuju, tovare na sebe klevetu i pravi grijeh.” (Sura El-Ahzab, ajeti: 57–58.)
Za osobu koja je sklona nepristojnom govoru kaže se da je prostak i svi ozbiljni mediji usvojili su pravilo da se psovke i nepristojan govor cenzurišu poznatom zvučnom cenzurom (biiip!), jer takav govor narušava i ugled osobe koja ga koristi i medijsku kuću koja ga dozvoljava. Oni koji prakticiraju psovanje svetinja i nepristojan govor mogu se opravdavati time da ih nije briga šta islam o tome kaže, jer žive u zemlji u kojoj ne važi islamsko zakonodavstvo, međutim, u slučaju kad se oskrnavi svetinja muslimana, svi muslimani smatraju da im je stroga dužnost reagirati i zaštititi svoje vjerske vrijednosti, kao što i pisac ovih redova čini, kao muslimanka porijeklom iz Sandžaka i osoba koja nosi hidžab. Bili bismo zahvalni televiziji N1 ako bi postupila razborito, pa se javno izvinila čitateljima muslimanima i uklonila kolumnu koja ničemu dobrom ne služi, već duboko vrijeđa muslimanska vjerska osjećanja. Poštujući zakone ove zemlje, vjerujemo da će se nastala situacija riješiti dobrim ishodom za sve strane, ako se u Srbiji sve vjere poštuju. Ne zaboravimo da eventualnom šutnjom pasivno učestvujemo u širenju nastalog problema i ne zaboravimo da je odbrana islamskih vrijednosti i svetinja bila na prvom mjestu muslimanima tokom cijele svoje povijesti, tj. odbrana u okvirima islamskih načela koja su im poznata. Druga stvar kojoj u ovom tekstu želimo pokloniti pažnju je smisao islamske zadužbine, vakufa, s obzirom na to da je smisao čovjekovog postojanja i njegovog činjenja dobra uvakufljivanja da se uzdigne iznad ovosvjetske prizemnosti. Vakuf je, stoga, trajna i nepovrjediva vrijednost. Zakon o restituciji podrazumijeva da se Islamskoj zajednici u Srbiji vrati preko stotinu vakufskih objekata ili parcela u Novom Pazaru. Nažalost, naš sunarodnik Rasim Lajić koji, iz samo njemu poznatih razloga, ne želi da vidi Islamsku zajednicu jakom, maksimalno je opstruirao taj proces i umjesto da podrži vraćanje 141 vakufa Islamskoj zajednici, on odlučuje da izvrši udar na središte Isa-begovog vakufa, Fakulteta za islamske studije, najvjerovatnije, jer je bio zamislio da se u centru grada treba naći ustanova koja treba njega veličati i na koju bi lijepio svoje džinovske predizborne transparente. Ovaj bošnjački predstavnik, koji je iz neviđenog licemjerstva i svojoj stranci, također, dao dva lica i imena, jedno za Beograd, drugo za Sandžak što je presedan u svijetu, koristi stare novopazarske bedeme kao reklamni zid za svoje reklame i nemilosrdno ih buši bušilicama, a za koje nedjelo još uvijek nije odgovarao zavodu za zaštitu spomenika, državi i društvu. Nakon nedavnog nemilosrdnog udara na centralni Isa-begov vakuf i velike pohlepe koju je pritom pokazao vjernici su mu poručili da je to bedem koji nikada, ama baš nikada, neće moći osvojiti! Zbog ovog zadnjeg njegovog nedjela koje je prelilo čašu narodnog strpljenja, ugled ovog predstavnika u Sandžaku se strmoglavio i narod jedva čeka izbore na kojima će ga za sva nedjela potezom olovke kazniti, dok je Fakultet za islamske studije i cijela vakufska imovima muslimana Bošnjaka postala trajna i univerzalna vrijednost koja nadilazi vrijeme i materijalnu komponentu svojih zdanja. Da zaključimo, dragi moji sunarodnici i ostali, zaista se prostaci, destruktivci, smutljivci, licemjeri i zavidnici najefikasnije pobjeđuju još većim i predanijim činjenjem dobra, obrazovanjem, uvakufljivanjem, lijepom komunikacijom sa ljudima oko sebe i proizvodnjom pozitivne energije i ozračja. Mi ćemo, ako Bog da, nastaviti ovim putem, a ukoliko televizija N1 želi zadržati veliki broj svojih gledatelja i čitatelja, apelujemo da se vrati etičkom novinarskom kodeksu i izabere širenje pozitivne energije u društvu, da izabere podržavanje samo onih novinara koji imaju integritet da znaju razlikovati dobro od zla i postupati prema tom saznanju, da imaju civilizirane manire kojima će poštivati pravo drugoga i koji će dobro poznavati sve principe novinarsko-etičkog kodeksa. U protivnom, problemi u našem društvu će se, na žalost, i dalje umnožavati. Autorica je predsjednica Bošnjačke kulturne zajednice u Bosni i Hercegovini. |